מבנה הנרגילה – עקרונות ופרטים מעניינים

מבנה הנרגילה – עקרונות ופרטים מעניינים

הנרגילה היא ציוד מסורתי ומפואר לעישון תבלינים ותבערות טבק, המקורי מאזורי המזרח התיכון והמזרח הרחוק. יותר מתוך פשטותה המדהימה מתגלה מיבנה מורכבת וייחודית שמשתרעת בין הראש והצינור, מסגרת לתה חם וקירות בודדים בהן מושכים את ערפכיהן של המעשנים. בפוסט הבא נכיר במידע על מיבנה הנרגילה המרתקת והייחודית.

  1. ראש הנרגילה: הראש הוא חלק הנרגילה בו מניחים את התבלינים או הטבק לעישון. ראשי נרגילה מגוונים וכוללים אבנים פורוסות (כגון אבן חול), ראשי קרמיקה וראשי מתכת. תבחרו ראש בהתאם לטעם העישון המועדף והחוויה שתרצו להשיג.
  2. הפוך: הפוך הוא קרטון מפואר או חזק מספיק לעמוד במשקל הדלקה. הוא משמש לצינור הנרגילה כדי להפעיל את תהליך השאיבה ולאפשר זרימת אוויר בין הראש לצינור.
  3. הברז: הברז הוא חלק חשוב במבנה הנרגילה. זהו הסטוק של הנרגילה, וממנו עולה עישון הטבק או התבלינים. הברזים יכולים להיות מפוארים, עם חריצים ועיצובים ייחודיים, מה שמוסיף להם גם מראה אסתטי.
  4. הצינור: צינור הנרגילה הוא חלק חשוב בפירטים, כאשר תפקידו למסור את עשן הנרגילה מהברז אל העישון. צינורות נרגילה יכולים להיות עשויים מגומי, מסיליקון, מתכת, ואף מעץ, וכולם יודעים לתת חוויות עישון שונות.
  5. תחתית הנרגילה: התחתית היא הבסיס של הנרגילה, בו נמצאת המיכל בו ייכנס המים או נוזל העישון. התחתית גם מכילה חיבור לצינור הנרגילה והיא מאפשרת את זרימת האוויר לתוך קירות הנרגילה.
  6. קירות הנרגילה: קירות הנרגילה הם גופה של הנרגילה, בהם נמצאות הפעולות של העישון. קירות הנרגילה עשויים להיות ממגוון חומרים, כולל זכוכית, קרמיקה, מתכת, עץ ועוד.
  7. המיכל: המיכל בו מופסקים הנוזלים (בדרך כלל מים) שמשמשים לקירור וסינון של עשן הנרגילה.
  8. הקרבונית: קרבונית או רובעיית הגז משמשת להפעלת כמות הגז הדרוש